Meny Lukk

Foredrag av Thor Håkonsen – 7. november 2022

Thor Håkonsen kommer å holder foredrag i klubben.

Tid: 7. november 2022 kl 18:30
Sted: Ypsilon Akademiet

Han spesialiserer seg på fotografering av reptiler, med all verdens hoggorm som spesialfelt, og har hatt bilder publisert i flere bøker om emnet. Thor har som mål med sine bilder av reptiler, og hoggorm spesielt, å alltid vise frem detaljene i disse dyrene. Detaljer som blir oversett når man ser dem i korte glimt på avstand i naturen eller på TV. Og på denne måten forsøker å overføre sin fasinasjon for disse dyrene til andre, noe som fungerer overraskende godt når man får folk til å studere detaljene i fredog ro. Målet er at vi etter noen tusen år innser at slangen ikke er djevelens sendebud, men viktige (og vakre) brikker i faunaen!

Thor Håkonsen jobber til daglig i CEWE Norge, og har vært leder i Norsk Herpetologisk Forening siden 2014. Han har jevnlig workshops om makro/reptilfotografering i Oslo Reptilpark og på Akvariet i Bergen.

Vel møtt